Recenze školních batohů - reklamace 2020
Po roce jsme opět udělali hodnocení školních batohů a aktovek z pohledu reklamací, které nám nejlépe zobrazují kvalitu ušití a použitých materiálů, nereflektuje další aspekty jako ergonomii zádového systému, praktičnost, design apod. Samozřejmě pořád máme na paměti, že se u nás reklamují školní tašky ve lhůtě 2 let od zakoupení a prolínají se proto výrobní řady z různých let. Obrázek o relativní kvalitě výrobků nám však hodnocení jasně dává.
Stále udržujeme nabídku značek, u kterých jsme přesvědčeni, že nabízí alespoň průměrnou kvalitu tak, aby maminky měly co nejméně starostí se školními potřebami a mohly se věnovat důležitějším rodinným činnostem.
Statistika reklamací školních batohů 2020, 2019 a 2018
Hodnotili jsme 19 značek v naší nabídce a opět zveřejňujeme čísla značek s prodejem více než 300 ks jako v minulém roce. Reklamované kusy daného brandu jsou vztaženy k celkovému počtu prodaných kusů daného brandu. Vývoj v čase nám ukázal zlepšující se tendenci. Výrobci dodržely sliby a jak použité materiály, tak kvalita ušití šly nahoru.
V roce 2020 se podíl reklamovaných kusů ze všech značek snížil na 1,43 % a je lepší než v letech 2018 (2,01 %) i 2019 (2,14 %). V minulém roce jsme u 5 značek zaznamenali reklamace pod 1% (Ars Una, Bagmaster, Belmil, Stil a Topgal), v roce 2019 to bylo pouze u dvou značek.
Kdo si nejvíce polepšil?
Nejvíce si polepšil český Stil, který se v roce 2019 zhoršil, a nyní dosáhl i menšího procenta reklamací než v roce 2018. Na druhém místě je německý Herlitz, u kterého se klesající tendence objevuje od měřeného roku 2018. V těsném závěsu se na třetím místě objevil český Oxybag, který je stále populárnější jak v Čechách, tak na Slovensku i v Maďarsku. I přes stoupající počty prodaných kusů, se počty reklamací zlepšily ve srovnání s rokem 2019, kdy se shoršil, a výsledky jsou zároveň lepší než v roce 2018.
Kdo se zhoršil?
Srbský Spirit se bohužel výrazně pohoršil a nižší cena aktovek odpovídá horší kvalitě, a to i přesto, že v roce 2019 se zlepšil. Zhoršila se i mírně značka Hama, a to jak u školních aktovek pro prvňáčky, tak u značky Coocazoo. Malinko se opět pohoršila Ars Una, ale celková hodnota reklamací je stále pod 1%.
Které závady se často reklamovaly?
- Rozpárané švy u ramenních popruhů,
- ulomené zavírání klopy tašek,
- utržené, zlomené nebo roztřepené poutko na přenášení,
- problémy se zipy,
- křivé našití.
Kdo vyřizuje reklamace nejrychleji?
Nejrychleji vyřizuje reklamace stále Karton P+P se značkou Oxybag, ostatní výrobci se drží obvyklé zákonné lhůty 30 dnů.
Zpět na výpis článků